Nofollow Artık Bir İpucu
Arama motorları bağlantılarla ilişkilerini sürekli değiştiriyor. Siteniz bağlantılar içeriyorsa, Google'a bu bağlantıların yönlendirdiği kaynaklarla nasıl bir ilişki içinde olduğunuzu söylemeniz gerekebilir.
Google, bağlantı sayımında önemli bir değişiklik olduğunu duyurdu nofollow. Önceden, öznitelik nofollow bir yönerge olarak görülüyordu, yani Google'ın uyması gerekiyordu nofollow.
Google, Haziran 2020'den itibaren nofollow'a bir ipucu olarak bakıyor . Bu, sıralama için bir bağlantı kullanıp kullanmayacağına karar vermenin Google'a bağlı olduğu anlamına gelir. Bu değişiklik sayfa SEO'sunu, içerik pazarlamasını, bağlantı oluşturmayı ve bağlantı spam'ını etkiler.
Nofollow niteliği nedir?
Nofollow Bağlantı koduna eklenen bir HTML özelliğidir. Google'a bağlantının güvenilir olmadığını söylüyor. Bu etiket spamlarla mücadele etmek için tasarlanmıştır. Ayrıca sponsorlu bağlantılarda ve % 100 güvenilemeyen özel bağlantılarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır.Google, nofollow'un bir ipucu olarak görüleceğini söylüyor. Bu, Google'ın resmi bağlantı değişikliği duyurusudur. "İlk başlarda nofollow'u Google bu şekilde etiketlenen tek bir bağlantıyı arama algoritmalarımızda kullanılmak üzere bir sinyal olarak kabul etmiyordu ama bu artık değişti.
Biz (Google), sistemlerimizdeki bağlantıları nasıl düzgün bir şekilde ayrıştırıp kullanacağımızı daha iyi anlamanın bir yolu olarak bu ipuçlarını - diğer sinyallerle birlikte - kullanacağız. " diye açıklamada bulundu.
Bu, web yöneticileri için ne anlama geliyor?
Web yöneticilerinin artık yeni öznitelikleri kullanmak için nofollow kullanmasına gerek yok. Dahası, nofollow artık bir fayda getirmeyebilir. Google, bu etiketi bir ipucu olarak görür ve web yöneticilerine herhangi bir fayda sağlamayabilir. Google uzmanları şuna inanıyor:- Artık web yöneticilerinin bu bağlantı özelliğini kullanmaları için herhangi bir teşvik yoktur;
- Bu özelliği kullanmak artık sitenin sıralamasını yükseltmez;
Sonuç
Google yalnızca kullanım şeklini yeniden tanımladığından, aynı zamanda iki yeni bağlantı özelliği eklediğinden (sponsored ve UGC) bu etiketler arasında ne yapılacağı konusunda kafa karışıklığı vardı. Şimdi sponsored ve UGC etiketler önemli bir özellik kazanırken artık nofollow etiket önemsiz konuma düştü.Google ayrıca, HTTPS'den farklı olarak kimseyi yeni bağlantı özelliklerini (sponsored ve UGC) kullanmaya zorlamayacağını belirtti. Nofollow etiketini kullanmak artık gönüllü olarak bir seçimdir ancak sitenizin diğer puanları ile birlikte değerlendiriliyor.