Genellikle SEO kazanmanın temelini anahtar kelimeler oluşturur.
SEO’ya başlamadan önce anahtar kelimeleri belirlememek, karanlıkta çekim yapmaya benzer.
Yanlış anahtar kelimeleri seçmek, arama sonuçlarında sitenizin görünmemesinin yanı sıra zaman ve bütçenizi boşa harcayacağınız anlamına gelir.
Tersine akıllı, hedeflenmiş anahtar kelimeler seçmek, sizi rekabetin üzerine çıkaran bir trafik nişini ortaya çıkarmaya ve hakim olmaya yardımcı olabilir.
Şüphesiz iyi SEO'lar ve vasat SEO'lar arasındaki fark genellikle anahtar kelime araştırma stratejisi belirler.
Sizlere birtakım somut anahtar kelimelerin araştırması sunmak istedik.
Ayrıca anahtar kelime gruplaması, anahtar kelime önceliğini anlama ve sayfadaki anahtar kelime optimizasyonu gibi orta ve ileri düzeyli birkaç kavram da ekledik.
Son olarak bu kavramların ücretsiz olduğundan emin olmak istedik.
1. Anahtar Kelimeleri Anlamak
Doğru anahtar kelimelerini anlamak, anahtar kelime araştırma stratejinizin temelidir.
2. Anahtar Kelimelere Öncelik Vermek
Hemen hemen tüm eski anahtar kelime araçları size yüzlerce veya binlerce anahtar kelime listesi verebilir. Başarının sırrı, hangi anahtar kelimelere öncelik verileceğini bilmektir.
Hangi anahtar kelimeler kâr sağlar?
Bu soruyu yanıtlamak için anahtar kelime listenize öncelik vermenize yardımcı olan anahtar kelime metriklerini bilmek gerek.
3: Anahtar Kelimeler Eklemek
Bir sayfaya, sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimeler eklemek, sayfanın ilgi düzeyini artırmak için akıllı bir stratejidir. Aynı zamanda, aynı sayfadaaşırı fazla anahtar kelime belirlemek, sayfanın ilgi düzeyini azaltabilir ve arama sonuçlarındaki sıralamayı olumsuz etkileyebilir. Üstelik aşırı anahtar kelime spama neden olur.
4: Anahtar Kelimeleri Gruplamak
Anahtar kelime araştırması, sayfa optimizasyonu için harika bir başlangıç noktasıdır. Böylece kullanıcıların sitenizde ne bulmak istediklerini anlarsanız ve bu beklentileri karşılamak için içeriğinizi daha iyi oluşturabilirsiniz.
5. Anahtar Kelime Sıralamalarını İzlemek
Web siteniz için anahtar kelimelerinizin arama motorlarında nasıl performans gösterdiğini bilmelisiniz. Bunun için Google Console kullanabilirsiniz.
Anahtar kelimeleri izlemek, sıralamak ile eşanlamlıdır. Bugün rekabetçi internet ortamı nedeniyle anahtar kelimeleri izlemekbayağı zor hale gelmiştir.
SEO’ya başlamadan önce anahtar kelimeleri belirlememek, karanlıkta çekim yapmaya benzer.
Yanlış anahtar kelimeleri seçmek, arama sonuçlarında sitenizin görünmemesinin yanı sıra zaman ve bütçenizi boşa harcayacağınız anlamına gelir.
Tersine akıllı, hedeflenmiş anahtar kelimeler seçmek, sizi rekabetin üzerine çıkaran bir trafik nişini ortaya çıkarmaya ve hakim olmaya yardımcı olabilir.
Şüphesiz iyi SEO'lar ve vasat SEO'lar arasındaki fark genellikle anahtar kelime araştırma stratejisi belirler.
Sizlere birtakım somut anahtar kelimelerin araştırması sunmak istedik.
Ayrıca anahtar kelime gruplaması, anahtar kelime önceliğini anlama ve sayfadaki anahtar kelime optimizasyonu gibi orta ve ileri düzeyli birkaç kavram da ekledik.
Son olarak bu kavramların ücretsiz olduğundan emin olmak istedik.
1. Anahtar Kelimeleri Anlamak
Doğru anahtar kelimelerini anlamak, anahtar kelime araştırma stratejinizin temelidir.
2. Anahtar Kelimelere Öncelik Vermek
Hemen hemen tüm eski anahtar kelime araçları size yüzlerce veya binlerce anahtar kelime listesi verebilir. Başarının sırrı, hangi anahtar kelimelere öncelik verileceğini bilmektir.
Hangi anahtar kelimeler kâr sağlar?
Bu soruyu yanıtlamak için anahtar kelime listenize öncelik vermenize yardımcı olan anahtar kelime metriklerini bilmek gerek.
- İlgi
- Aylık Hacim
- Organik Tıklama Oranı (TO)
- Öncelik
3: Anahtar Kelimeler Eklemek
Bir sayfaya, sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimeler eklemek, sayfanın ilgi düzeyini artırmak için akıllı bir stratejidir. Aynı zamanda, aynı sayfadaaşırı fazla anahtar kelime belirlemek, sayfanın ilgi düzeyini azaltabilir ve arama sonuçlarındaki sıralamayı olumsuz etkileyebilir. Üstelik aşırı anahtar kelime spama neden olur.
4: Anahtar Kelimeleri Gruplamak
Anahtar kelime araştırması, sayfa optimizasyonu için harika bir başlangıç noktasıdır. Böylece kullanıcıların sitenizde ne bulmak istediklerini anlarsanız ve bu beklentileri karşılamak için içeriğinizi daha iyi oluşturabilirsiniz.
5. Anahtar Kelime Sıralamalarını İzlemek
Web siteniz için anahtar kelimelerinizin arama motorlarında nasıl performans gösterdiğini bilmelisiniz. Bunun için Google Console kullanabilirsiniz.
Anahtar kelimeleri izlemek, sıralamak ile eşanlamlıdır. Bugün rekabetçi internet ortamı nedeniyle anahtar kelimeleri izlemekbayağı zor hale gelmiştir.